19.5.11

BERLIN MED MARGARETA















Margareta Flygt är författare till Stora städer och små barn Berlin. Hon är frilansande kulturjournalist, utbildad litteraturvetare och med en bakgrund som redaktör och översättare. Nyss hemkommen från en tripp till Berlin kommer vi dela med oss av hennes rykande färska Berlin-bonustips här på bloggen.

Hej Margareta!
Hur många gånger har du varit i Berlin?

Första gången var en resa på påsklovet när jag gick på gymnasiet – min allra första resa alldeles själv! Sedan dess har jag säkert varit där 20 gånger.

Varför ska man åka till Berlin med familjen?
Det finns mycket för både stora och små. En stadssemester med barn blir aldrig som en storstadssemester utan barn – jag har upptäckt helt andra saker som jag aldrig sett utan dem. Takten blir annorlunda och fokuset ett annat – det är spännande! Det blir ett gemensamt äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar