14.4.10

RES TILL PARIS MED LINNEA













Ta tåget till Giverny, köp en baguette och cykla till Claude Monets trädgård - precis som Linnea.

Idag pratade vi om vad man minns som vuxen av sina resor som barn. Linnea, som just nu gör sin praktik hos oss berättade om sin resa till Paris som 9-åring:

Jag vill tipsa er om boken Linnea i Målarens Trädgård som gavs ut för 25 år sedan. Alltså ingen direkt nyhet, men ett kärt tips till alla er som vill göra en liten weekendresa med era barn.

Idag är jag 26 år gammal och har rest världen över, men det finns ingen resa som har gett mig så starka minnen som den till Målarens Trädgård. Jag var bara 9 år gammal när mamma tog med mig till Paris för att uppfylla drömmen.

Boken Linnea i Målarens Trädgård handlar om den blomsterälskande flickan Linnea som åker till Paris med trädgårdsmästaren Blomkvist, för att besöka Claude Monets trädgård. Jag och min mamma följde boken till punkt och pricka. Vi bokade in oss på samma hotell - Esmeralda vid Seine, tog tåget till Giverny, köpte baguetten, cidern och osten, precis som historien berättade. Vi hyrde varsin cykel som tog oss längs den franska landsvägen enda fram till Monets blomstrande trädgård. En oförglömlig resa som jag starkt rekommenderar/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar